פרחים וצמחי מרפא- לנוי ולבריאות | פיבונצ'י פרחים (פרחי קליפורניה)

פרחים וצמחי מרפא- לנוי ולבריאות


כבר משחר ההיסטוריה ידע האדם לזהות את סגולות המרפא בפרחים ובצמחים. מאז ועד היום, הצמחים, בעיקר, משמשים למקור הנפוץ ביותר לייצור תרופות טבעיות. הסגולות הרפואיות של הצמחים נובעות מהימצאות חומרים פעילים בחלקי המצח השונים אשר משפיעים על תהליכים פיזיולוגיים בגוף האדם. חלק גדול מצמחי המרפא נבדקו במעבדות מדעיות ונמצאו בהם חומרים בעלי יכולות ריפוי

ארבעה צמחים שכדאי לשמור בארון התרופות

צמח הלחך מסייע לריפוי כוויות, עקיצות, חתכים ופצעים. חליטת עלי הלחך מסייעת לטיפול בהצטננות, בדלקות בדרכי הנשימה, בשיעול מתמשך, דלקות בכליות ובדרכי השתן ולחיזוק מערכת החיסון.

ציפורן החתול הוא פרח המסייע בבעיות חיצוניות ובבעיות פנימיות של הגוף. כטיפול חיצוני משמש הפרח לחיטוי, לטיפול בפצעים, עקיצות, אקזמה, פריחה, פצעי לחץ ופצעים של חולי סוכר, ובדלקות ומחלות עור ובפצעים לאחר ניתוח.. בטיפול פנימי מסייעים פרחים ציפורני החתול לבעיות במערכת העיכול, בפינוי פסולת מהגוף, להקלה על כאבי מחזור ולמניעת התכווצויות.

הצמח וורבנה רפואית נקרא גם בשם צמח הצלב . לפי המסורת הנוצרית סייע הצמח לטיפול בפצעיו של ישו ולכן זהו צמח הקדוש לנוצרים. מצח הוורבנה הרפואית ידוע כצמח אנטי דכאוני המסייע לבעיות חרדה ודיכאון ועצבנות ויעיל מאוד בשיקום מערכת העצבים. גם נשים הסובלות מחולשה לאחר לידה או מבעיות דיכאון לאחר לידה משתמשות בצמח זה.
השימוש בפרח נעשה באמצעות חליטה, ושתייה של שני גרם צמח בכוס מים שלוש עד ארבע פעמים ביום. את התוצאות אפשר יהיה להרגיש רק כעבור שלושה חודשים.

צמח המרפא היפריקום משמש לעיסוי נגד כאבי שרירים, כאבי גב, כאבי מפרקים ועוד. נוסף על כל צמח ההפירקום הוא אחד הצמחים המובילים כנוגד דיכאון וחרדות, אך חשוב לציין כי משד/ר הבריאות אוסר את השימוש בצמח ללא התייעצות עם רופא. הצמח ידוע כמזין ומחזק את מערכת העצבים וכמשקם ומזין את העור. את ההשפעה המלאה של הצמח על הגוף, אפשר לחוש לאחר כשלושה חודשים.

צמחי מרפא נוספים שכדאי להכיר
אלו-ורה ידוע כצמח בעל סגולות ריפוי לכוויות, שריטות וחתכים בעור. שתיית נוזלי הצמח מחזקת את מערכת החיסון.
אכינצאה הוא צמח מרפא המונע זיהומים בדרכי הנשימה, פטריות בנרתיק, מניעת הצטננות ושפעת. לא תמיד רצוי להשתמש בצמח במקום אנטיביוטיקה, אך תמיד כדאי להשתמש בו כתוסף. הוא עשוי לקצר את משך ההחלמה ולמנוע תופעות לוואי לא נעימות.
ג’ינקגו בילובה הוא צמח מרפא הממריץ את פעילות תאי המוח ויעיל במלחמה נגד מחלת האלצהיימר. בנוסף, הוא מגביר את זרימת הדם, מייצב את הלב, מונע מחלות עיניים ואת הירדמות כפות הרגליים.
הגינסנג הוא צמח מרפא הנפוץ במזרח והגיע גם אל המערב. הוא ידוע כצמח בעל סגולות לחיזוק מערכת החיסון , לייצוב רמות הסוכר אצל חולי הסוכרת ועוד.

WhatsApp chat