המדריך המלא של פיבונצי פרחים לטיפול בסחלבים | פיבונצ'י פרחים (פרחי קליפורניה)

המדריך המלא של פיבונצי פרחים לטיפול בסחלבים

צמח הסחלב צבר במשך השנים מוניטין של עציץ קשה לטיפול, אך ההפך הוא הנכון! בעזרת מיקום והשקייה נכונים , גם אתם יכולים להצליח ובגדול! הסחלב הוא עציץ רב שנתי שמוציא פריחה בין פעם לפעמיים בשנה ונחשב לעציץ מאוד יוקרתי ואלגנטי.

הטיפול מתחלק ל 3 חלקים עיקריים:

שלב ראשון – איפה ממקמים סחלב?

רצוי למקם את עצי הסחלב במקום מואר היטב, אך לא בשמש ישירה. הצמדה לחלון תהיה נהדרת . רצוי לשים לב לא למקם את הסחלב במקום בו יש קרני שמש יוקדות וחזקות (זה עלול לגרום להופעת כתמים חומים על העלים והפרחים). במידה ורוצים למקם את הסחלב בחוץ, מומלץ למקם במקום מוצל או בצד צפוני.

שלב שני- איך משקים סחלב?

צבע השורשים של הסחלב מרמז על כמות המים. אם השורשים הם בצבע ירוק- סימן שהסחלב רווי מים . אם השורשים הם בצבע אפור – סימן שהסחלב יבש וזה הזמן להשקות

יש להשקות את השורשים בלבד (לא את העלים ולא את הפרחים)

בניגוד להנחה הרווחת, אין צורך להשקות את הסחלבים במים מינרלים .

הכלל החשוב ביותר הוא לא להשאיר מקווה מים בתחתית הכלי – זה הגורם מספר 1 לתמותת סחלבים

במידה והסחלב שתול בכלי ללא ניקוז: יש להשקות באמצעות תרסיס מים (עדיפות למים מדושנים) עד שהשורשים הופכים צבעם מאפור לירוק.  ניתן גם להשקות באמצעות קוביות קרח (5 קוביות קרח פעמיים בשבוע)

במידה והסחלב נמצא בכלי עם חורים: יש למלא קערה במים  (כ- 4\3  מגובה כלי הסחלב) , להכניס את הסחלב ל20 דק ולתת לשורשים לספוג את המים. לאחר 20 דק , להעביר לכיור ולתת לכל עודפי המים לרדת , לאחר מכן להחזיר לכלי הרגיל. ניתן להוסיף דשן סחלבים (בהתאם להוראות היצרן)לקערת המים.

שלב ביניים – דישון וחיזוק

רצוי לציין ששלב זה הוא אינו חובה, אך המקפידים על דישון הסחלבים שלהם, נהנים מפריחה ארוכה, מלאה וגדולה יותר. כאשר אתם קונים סחלב בפיבונצי פרחים, האדמה מגיעה מדושנת כך שאינכם צריכים לדשן בחודשיים הראשונים.  הדשן המומלץ הוא דשן לסחלבים (שונה בהרכבו מדשן לצמחייה רגילה) , ניתן להשיג דשן סחלבים אצלנו. יש לשים לב, הדשן מגיע מאוד מרוכז וחייבים למהול אותו במים לפני השימוש, אחרת ייגרם נזק מדישון יתר (בדרך כלל יופיעו סימנים חומים).דשן לסחלבים לחץ

שלב שלישי- מה עושים כשהפרחים של הסחלב נופלים?

העלים של הסחלב הם הראי למצבו. כאשר הם ירוקים בשרניים וזקופים זהו הסימן הטוב ביותר שהסחלב נמצא במיקום טוב , ושהוא מקבל את כמות המים שהוא צריך.  במידה והעלים רופסים, יבשים ומאבדים את צבעם הירוק ואת חיוניותם, זה סימן שמיקום הסחלב\ כמות המים אינה נכונה ( גם השקיית יתר וגם חוסר השקייה)

כאשר כל הפרחים של הסחלב מתייבשים ונושרים אין זה אומר שהסחלב מת – אלא רק שסיים את שלב הפריחה שלו במחזור השנתי. צריך לקטום את הגבעול כסנטימטר מבסיס העלים ( אל תדאגו, הוא יוציא גבעולים חדשים ממקום אחר בפריחה הבאה). יש להמשיך את ההשקייה באופן תדיר ורגיל כדי לשמר את הסחלב.

 פריחת הסחלב נמשכת בין חודשיים לחצי שנה (כל עוד מטפלים בהתאם להוראות)

טיפ נוסף לתפרחת עשירה הוא להוציא את העציצים שסיימו את שלב הפריחה החוצה על מנת שיקבלו גל קור בינואר – פברואר ולאחר מכן להחזירם למקום הרגיל

איך יודעים אם הסחלב חולה?

אם מופיעים סימנים שחורים קטנים  או נקודות לבנות (חרקים קטנטנים שנצמדים לעלים ולגבעולים ) סימן שהסחלב חולה . יש להרחיק את העציץ הנגוע משאר העציצים מחשש להידבקות. דרך הטיפול האופטימלית היא לרסס מספר פעמים בספריי תרחיף דוחה כנימות . ניתן להשיג ספריי נוגד כנימות אצלנו.

ועכשיו, אחרי שהפכנו אתכם למומחים בטיפול בסחלבים- נשאר לכם רק לגדל לכם פינה של אושר ולהנות מכל רגע! בהצלחה!!

לרכישת סחלב בהנחה לחץ כאן

שוקולד מתנה בקניה מהאתר, יין מתנה בקניה מעל 250 ש”ח מהאתר

WhatsApp chat