איך תאריכו את חיי זר הפרחים שקניתם? | פיבונצ'י פרחים (פרחי קליפורניה)

איך תאריכו את חיי זר הפרחים שקניתם?

קניתם \ קיבלתם זר פרחים? איזה כיף! הנה כמה טיפים שיעזרו לו לקשט את ביתכם לעוד הרבה זמן:

  1. למלא מים נקיים באגרטל: יש חשיבות רבה למים נקיים על פני מים משומשים. ראשית , כמות החמצן במים היא זו שנותנת לפרח לחיות לטווח זמן ארוך יותר- כך שככל שתחליפו את המים ( מספיק פעם ביומיים – שלושה) כך הפרחים שלכם יפרחו לזמן ארוך יותר . שנית , מים ישנים שנשארו בכלי מהשימוש הקודם, לרוב יהיו מסריחים ובכלים שקופים גם יראו לכלוך רירי על הדפנות – לא אסתטי , לא מומלץ, לא כיף. אז נקו את הכלי טוב טוב לפני השימוש- למניעת בקטריות – ותאריכו את חיי זר הפרחים שלכם!

  2. לחדש חתך: ולמטיבי לכת – לחדש חתך באלכסון: לחידוש החתך יש משמעות גדולה כיוון שהפרח שותה מהגבעול . חידוש החתך הראשוני , כאשר שמים את הפרחים לראשונה במים הוא הקריטי ביותר- מכיוון שבזמן שעובר בין הוצאת הפרח מהמים בחנות ועד לרגע שאנו מגיעים הביתה , הנקבוביות שאחראיות על יניקת המים מהגבעול נסתמות.חידוש חתך צריך להיעשות במקביל להחלפת המים, פעם ביומיים- שלושה. חידוש חתך באלכסון הוא המיטיב ביותר עם הפרח, שכן הוא מגדיל את שטח הפנים שבא במגע עם המים ובכל הפרח יכול “לשתות” באופן יותר אפקטיבי. מומלץ לחדש חתך עם סכין חדה ( אנו עושים זאת עם סכין יפנית). לפרחים רגישים במיוחד (ורדים, הורטנציות, פיונים וכד’) רצוי לחדש חתך באלכסון באורך של 2 ס”מ בכל יום – יומיים ולהחליף את המים.

  3. הוסיפו את שקית ההזנה שקיבלתם עם זר הפרחים: שקית ההזנה היא אבקת “מזון לפרח” והיא מאריכה את חיי הפרח באופן משמעותי. ניתן להוסיף חצי מהכמות בפעם הראשונה ואת החצי השני בפעם הבאה כשמחליפים את המים. במידה והחלפתם שוב את המים, ואין לכם שקית הזנה נוספת, ניתן לשים כפית סוכר ופקק אקונומיקה (הכי פשוטה, לא מבושמת) במים. זה יעשה את העבודה מצויין.

  4. למיקום האגרטל יש השפעה על אורח חיי הזר: בשונה מעציצים שתולים באדמה, זרי פרחים אינם זקוקים לקרינת שמש ישירה. אם תשימו אותם במקום עם שמש ישירה- הזר יקמול הרבה יותר מהר. על מנת להאריך את חייו, רצוי למקמו במקום קריר ומוצל.

  5. תפרחת מדורגת: פרחים מסויימים הם בעלי תפרחת מדורגת (לדוגמה גלדיולות, קמפנלה, טובורוזה, לוע הארי וכו’) כלומר, על אותו הגבעול יש מספר פרחים, שנפתחים אחד אחרי השני , כאשר אחד בשיא פריחתו, יש אחד אחר שעדיין לא נפתח. על מנת להנות ממלוא תפרחת הגבעול, צריך לגזום כל פרח שנובל . כל פרח שנבל, לוקח אנרגיה מיותרת מהפרחים האחרים ולכן רצוי לגזום אותו ולא לתת לו לקמול על הגבעול. מה גם שזר הפרחים שלכם יראה רענן וטרי אם תקפידו לעשות זאת.

טיפים לפרחים ספציפיים:

בורדים: יש לחתוך באלכסון, להוסיף את שקית ההזנה , ולהוריד את עלי הכותרת הראשונים של הורד. הם בדרך כלל נראים מקומטים יותר וירקרקים- “קילוף” הורד גורם לו להיראות רענן יותר ומחזק את צבעו .

פיונים: לעיתים, הם אינם נפתחים בגלל שהצוף הרב הניגר ממרכז הפרח מדביק את עלי הכותרת – צריך להרטיב את האצבע במעט מים פושרים ולעסות בעדינות עד להפרדת עלי הכותרת

הורטציה: פרח ההורטנציה הוא פרח מאוד רגיש. ניתן לראות אותו המון במקומות קרים בעולם, אך בארץ קצת יותר קשה לו להחזיק מעמד בגלל החום. אם התפנקתם לכם בהורטנציה מהממת, יש לשים לב לכמה כללים חשובים: לא להוציא אותה מהמים (לבקש אריזת מים\ מבחנה), לשים אותה כל הזמן במים עם תמיסת מזון לפרח , לחדש חתך יום יום, למקם במקום קר ככל הניתן . יכול להיות שגם אם תקפידו על כל הכללים הללו, עדיין אחרי זמן קצר הפרח יאבד מהחיות שלו ויתדלדל , אך גם לזה יש פתרון : הרתחת קצה הגבעול (ממלרים כלי במים רותחים בגובה סנטימטר, מחדשים חתך, מכניסים את הגבעולים ל10 דק למים הרותחים ואז מחדשים חתך שוב באלכסון ארוך ומחזירים למים קרים ונקיים עם תמיסת מזון לפרח)  , ובמקביל – הרטבת התפרחת במים קרים בנוסף אם אפשר הוא תמיד אשמח להיכנס למקרר “לטעינה” או להצטנן בקוביות קרח במים .

קמפנלה: לעיתים קמלה בטרם עת בגלל שהגבעול נסתם . לכן, צריך להרתיח אותה (אותו תהליך שמוסבר בסעיף הקודם). ניתם להרתיח מספר פעמים

טוליפים: יש לשים את הטוליפ בכלי בגובה שתי שליש מגובה הטוליפ, אל דאגה הוא גובהה,

על מנת לשמור על טוליפים זקופים (עובד לרוב רק עם טוליפים תוצרת הארץ) מומלץ להוסיף למים כמה מטבעות נחושת (של 10 אגורות או חצי שקל), שהנחושת תמוסס למים

על פי מחקרים מאמינים שהנחושת גורמת לנזק נרחב לקירות התא של החיידקים המזיקים לטוליפ והורגת אותם.

עם בצל או בלי בצל ? תפקיד הבצל הוא לאגור את המים לפרח, כאשר אתם מניחים את הפרחים בכלי ומוסיפים מים, לבצל כבר יש פחות חשיבות (הוא מתחיל להירקב במים) לכן אנו ממליצים להוריד את הבצלים לפני ההכנסה למים. אם אתם ממש אוהבים את הבצלים שימו את הזר עם הבצלים במים ואחרי שלושה ימים תחדשו חתך (הסרת הבצלים, והחליפו מים)

גרברות: רצוי להוסיף אקונומיקה למים ולחדש חתך בכל שלושה ימים

שושן צחור\ סטאר גזר\ ליליות: כדי להימנע מהלכלוך של האבקנים, יש לחתוך את האבקנים ברגע שהפרח נפתח, וכך הם עדיין לא מלכלכים, והסביבה נשארת נקייה

קאלות: לשים בכלי מעט מאוד מים, ולחדש חתך פעם ב 3 ימים

חבוש: נגמר הפריחה הראשונה שלו? לא לזרוק !!!! הוא לפעמים פורח שוב להשאיר בכלי עם מים ולהחליף לו מים כל כמה ימים ולחדש חתך,

ענף סחלב: יש לחדש חתך כל 3 ימים באלכסון, להחליף מים והוסיפו את שקית ההזנה שקיבלתם.

טיפ כללי- למלא מעט מים באגרטל- עודף מים גורם לריקבון מואץ

שוקולד מתנה בקניה מהאתר, יין מתנה בקניה מעל 250 ש”ח מהאתר, לדף מוצרים לחץ כאן

WhatsApp chat